miercuri, 22 mai 2019

17MB55 - nu vede telecomanda

Televizor LED Vestel cu placa de baza 17MB55.

Defect: aparatul nu reactioneaza la telecomanda dar poate fi comandat din joystick. Alt modul IR (functional) nu rezolva problema.


Pe cupla CN119 (placa de baza, 17MB55, foto) se masoara tensiunile. Alimentarea modulului are 5V iar pe iesirea IR sunt 2,4V. Se verifica cu osciloscopul forma si marimea semnalului IR. Masuratoarea indica aprox. 2Vvv (insuficient!) atunci cand emitem semnal din telecomanda. 
Remedierea problemei presupune adaugarea unui rezistor de 1k-2k2 intre alimentare (+5V) si iesirea IR a senzorului. Dupa aceasta modificare, impulsurile IR depasesc 4Vvv si televizorul functioneaza corect.

3 comentarii:

  1. Am o asemenea problema,dar nu s-a rezolvat,am pus de 1 kohm prima data,dupa aceea de 2 kh,dar tot nu merge.

    RăspundețiȘtergere
  2. Vedeti ca nici eu nu am rezolvat cu rezistenta,dar am relipit piesele de acolo,si a functionat dupa aceea telecomanda.

    RăspundețiȘtergere